Truskawki - last call

Były już drożdżówki idealne, ale zorientowałam się, że brakuje u mnie ciasta chyba najbardziej letniego, oprócz oczywiście placka ze śliwkami. A piekę je tak często... oczywiście mowa o tarcie z kremem i truskawkami!

Innych przepisów na kruche już nie próbuję odkąd spróbowałam przepisu jobi na ciasto na mazurki. Jest świetne - kruche, ale nie rozpada się w palcach daje się kroić i długo jest bardzo dobre w smaku. Owszem mam jeszcze dwa - trzy inne przepisy na kruche do ciast, które czasem wykorzystuję, ale to zdecydowanie u nas króluje i polecam je wszystkim. Jobi podała przepis na dość dużą ilość ciasta, ale mnie to odpowiada, bo to idealna ilość na 4 formy do tarty o średnicy 24 cm. Robię z całości składników i dzielę ciasto na cztery części - z jednej piekę, a trzy sobie od razu zamrażam, wtedy przygotowanie takiej tarty to już w ogóle trwa dosłownie chwilę.


Tarta z kremem i truskawkami
na 4 tarty 24cm:
  • 1 kg mąki (ja daję pszennej wymieszanej z ok. 200g krupczatki, jobi daje samą krupczatkę)
  • 60 dag tłuszczu (masła lub mieszanki masła i smalcu)
  • 10 dag cukru
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • 1 cukier waniliowy
1. Szybko wyrobić ,aby składniki się połączyły i wstawić do lodówki na co najmniej godzinę (lub na noc).2. Wylepić formę do tarty, nakłuć widelcem i piec w ok. 180C do złotego koloru (u mnie 18 minut). Odstawić do wystudzenia.
Krem patissiere
Ja korzystam z przepisu Pierra Herme z książki "Desery". Można go zastąpić budyniem waniliowym (ale zmniejszyć o 1/4 ilość mleka z przepisu na opakowaniu), ale polecam spróbować, bo wykonanie jest bardzo proste, a efekt w porównaniu ze zwykłym budyniem - o wiele lepszy.
  • 350 ml mleka
  • 1/2 laski wanilii
  • 80 g cukru
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • 4 żółtka
  • 30 g masła
1. Mleko zagotować z połową cukru i wanilią, odstawić.
2. Ubić żółtka z resztą cukru na puszystą masę, ciągle ubijając dodać mąkę, a następnie powoli część mleka.
3. Wlać masę do pozostałego mleka i ciągle ubijając gotować na wolnym ogniu, aż krem uzyska konsystencję gęstego budyniu. Zdjąć z ognia.
4. Dodawać powoli masło i mieszać trzepaczką, aż krem je wchłonie i będzie gładki.
Po przestygnięciu wylać na wystudzony spód a na to położyć truskawki lub inne owoce... i rozkoszować się letnimi smakami :)
A na zakończenie jeszcze jedno ujęcie moich lusterek... no nie mogę nic więcej z tego aparatu wyciągnąć w tej kwestii :)


pozdrawiam i smacznego :)
ushii

12 komentarzy :

  1. Wspaniale wygląda to ciasto! Na pewno wypróbuję Twój przepis, bo uwielbiam tarty!
    Piękne to lustro! Belle harmonie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ushii po odwiedzinach u Ciebie będę się musiała na odchudzającą kurację zapisać niewątpliwie.

    Pomysł z lusterkami bardzo udany pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis godny zapisania ,skoro mówisz,że super.A proszku do pieczenia się nie dodaje?
    Ciasto wygląda smakowicie..

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. elle - dziękuję :) próbuj bo szybkie i pyszne :)

    aagaa - nienie, to kruche jest, bez proszku :)

    13ka - ja dlatego piekę to na co jest dużo amatorów i nie mam szans zjeść za dużo :)

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. No przepysznie wygląda Twoje ciasto!
    Kolejny przepis do wypróbowania.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi pysznie! Wypróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie dziś też tartę robiłam :D odmroziłam ciasto, położyłam na nie malinki i kruszonka... a potem prosto z piekarnika - mmm - bo ja uwielbiam jak coś jest prosto z piekarnika... może to niezdrowe, jak to teście mówią, że kamieni się można nabawić (taa, jak się pracowało w piekarni i dzień w dzień jadło gorący chlebek i popijało zimną wodą - to można :P ) a ja często tak nie piekę i czasem tak lubię i już :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o rany ... ale ciacho !!!! Już sobie wyobrażam tylko jakie musiało być pyszne. Ależ mi ochoty na samą nnoc narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda wytwornie... A kruche tarty wolę bardziej od wszelkich ciast biszkoptowych. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz racje, last call... Tarta wyglada pysznie :) A lusterka tez mi sie bardzo podobaja :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmmm dziś właśnie zjadałam chyba ostatnie truskawki w tym roku a na taką tartę chętnie bym się wprosiła ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł powieszenia lusterka z kokardką!

    OdpowiedzUsuń