Adwentowy i gwiazdkowy. Kalendarz!

Jedna z moich ostatnich niestety już inspiracji na stryszkowym blogu...

Co roku przygotowuję zupełnie inny kalendarz adwentowy. Były już różnego rodzaju domki (np taki biały, o który wciąż mnie pytacie :) albo taki jak rok temu, były woreczki, były spinacze (tych nie miałam okazji tu pokazać)... A w tym roku - mój wybór padł na gwiazdki. Takie:


A tak wyglądają wszystkie razem... Jak widać moja zeszłoroczna drewniana choinka znów będzie dekorować nasze mieszkanie przez cały grudzień, aż do Wigilii, kiedy zastąpi ją żywa zielona panna :)

advent calendar / kalendarz adwentowy DIY

Gwiazdki odrysowałam na podwójnie złożonym* papierze, od wydrukowanych i wyciętych szablonów, które udostępniłam Wam do pobrania - wystarczy kliknąć na obrazki i zapisać:


Dla orientacji - w tych większych udało mi się upchnąć m. in. małe samochodziki, matchboxy, te mniejsze pomieszczą tylko coś naprawdę niedużego. Obszyłam wzdłuż zaznaczonych delikatnie ołówkiem linii na maszynie i wycięłam nożyczkami dekoracyjnymi o ząbkowanym ostrzu. Do środka trafiły nie tylko drobne upominki (kilka większych, jak np książeczka będzie czekało sprytnie schowane, a w odpowiednich gwiazdkach znalazły się podpowiedzi jak je znaleźć), ale przede wszystkim - zadania na każdy dzień, które później planuję umieścić w moim grudniowniku… Potem została najprzyjemniejsza część – dekorowanie. Każda gwiazdka oczywiście inna!

advent calendar / kalendarz adwentowy DIY

Oczywiście, gwiazdek nie trzeba umieszczać na takiej choince jak moja (ale gdyby ktoś chciał, to był prościutki tutek jak ją zrobić), równie dobrze można do tego wykorzystać chociażby ciekawą gałąź, albo po prostu mocny sznurek i zawiesić je w postaci girlandy :)

advent calendar / kalendarz adwentowy DIY

A jak tam Wasze przygotowania świąteczne? Ja, jak zawsze, mam plan nic nie zostawiać w tym roku na ostatnią chwilę - i być może tym razem się uda takie postanowienie zrealizować, bo część prezentów już mam, kalendarz jak widać gotowy, porządków szczególnych nie ma konieczności robić, dekoracje tylko czekają na 1 grudnia... jakby nie te paskudne choróbska, to zapowiadałoby się to całkiem przyjemnie :)

Szczegóły produktowo-materiałowe kalendarza - jak zawsze znajdziecie na blogu Na strychu :)
Pozdrawiam!
ushii

----------
* nie lubię chomikowania, ale gładkie papiery przeważnie zostawiam, bo wiadomo, dziecko potrafi artystycznie przerobić każdą ich ilość... i ja w sumie też :) I ciekawym odkryciem w tej kupce papieru były stare kartki, do chyba drukarki igłowej - idealnie złamana biel, fajna grubość i faktura, coś jak papier pakowy, którego w białej wersji za Chiny nie mogłam nigdzie dostać - tak, szary to owszem, ale ten wykorzystywałam w poprzednich latach (o tutaj np) i teraz chciałam inaczej. A biały, na sztuki i bez zamawiania nie wiadomo skąd, z kosztem przesyłki wyższym niż cena kilku arkuszy papieru? Zapomnij! Czasem jednak chomikowanie nie jest aż takie złe... ale i tak go nie polubię :)

48 komentarzy :

  1. Jak zwykle CUDNIE i BAJKOWO! Ushii Kochana, skąd wziąć stare deski? Oprócz starej skrzynki na owoce nic innego nie przychodzi mi do głowy, a w domu nie mama czego "rozebrac"... ; ))
    Pozdrawiam serdecznie : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja akurat dostałam takie od taty :) moze i u ciebie ktos z rodziny ma gdzieś jakieś takie starocie do spalenia albo cos? :)

      Usuń
  2. Fantastyczny efekt końcowy:-) Choinka z desek również strzał w dziesiątkę. Twoja córeczka będzie miała cudowne wspomnienia z dzieciństwa!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no staram się, żeby miała ciekawe dzieciństwo, ale czy cos z tego zapamięta to sie okaże :)

      Usuń
  3. piękny kalendarz :) ja w tym roku skusiłam się na filcowy, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękny :D u mnie niestety miejsca nie ma na takie piękne ozdoby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam :) takie gwiazdki to na ścianie tez można zawiesić... albo na lampie :) a moje mieszkanie tylko na zdjęciach może sprawiać wrażenie ciut większego, bo to małe mieszkanko w rzeczywistości :)

      Usuń
  5. Piękny kalendarz adwentowy,ja jakoś nigdy nie miałam takiego kalendarza ,chyba trzeba będzie pomyśleć zrobić.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja akurat znam to od dziecka - ponieważ urodziny mam w samej końcówce listopada, to zawsze niecierpliwie czekałam na prezent w postaci kalendarza :)

      Usuń
  6. Piękny kalendarz, u nas też choroba dopadła starszego synka i teraz mój plan zrobienia mu kalendarza wisi na włosku no bo jak przy nim pakować np samochodziki w pakuneczki:) ale coś może wymyśle. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny kalendarz. Ja w tym roku będę robiła kalendarz na bazie wianka wiszącego. Zobaczymy jak to mi się uda. Bardzo podoba mi się sama choineczka. Zgromadziłam już odpowiedni materiał, jutro malowanie. Co na choince zawiśnie, to jeszcze jedna wielka niewiadoma. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oł maj, jaki pięęękny! Podziwiam, że co roku wkładasz w to tyle pracy. Nasz też już cieszy oczy i czeka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No świeta tylko raz w roku przecież :) to mozna sie postarać :)

      Usuń
  9. Piękny kalendarz i bardzo pomysłowa choinka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale uroczy ten Twój kalendarz! :) Sama słodycz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tegoroczne święta pod znakiem cukierka trochę :)

      Usuń
  11. Super pomysł i piękne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem pod ogromnym wrażeniem - chodzi mi po głowie teraz taki niezwykły kalendarz - co prawda trójka dzieci w domu - wyzwanie nie lada....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przy trójce ciut trudniej, bo każdy by chciał sam otwierać swoje, prawda? ale takie gwiazdki akurat to robi się migiem i koszt materiałow prawie zaden, to można się pokusić o 72-częściową galaktykę ;)

      Usuń
  13. Śliczny jest! Ty, to dziewczyno masz zdolności!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale miałaś zabawy przy dekorowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi ci o ilośc czasu? Jak tak to nie, bo wbrew pozorom było krótko, dużo za krótko dla mnie :) a zabawę to owszem miałam, przyjemnie to było bardzo i odprężające :)

      Usuń
  15. bardzo ładny i prosty kalendarz

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudny :) Nie mogę się napatrzeć. Inspirujesz!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Podziwiam - kalendarz jest oryginalny i bardzo mi się podoba - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie proste i piękne pomysły - wspaniały kalendarz :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super!!! Fantastyczny kalendarz! Spróbuję sama, te gwiazdeczki są super, niebanalne, świetne! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. woww :) przepiękny, cudo prawdziwe cudo

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczny Bardzo radosny . Ja też juz kleje po nocach i szykuję nasz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Najpiękniejszy jaki widziałam!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Szaleję za tą Twoją drewnianą choiną.A teraz przyozdobiona gwiazdķami jest jeszcze bardziej niesamowita i taka pełna świątecznej magii.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kalendarz śliczny, gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo mi się podoba taka forma kalendarza. I kolorystyka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zajrzałam, zachwyciłam się, zainspirowałam i wykonałam (na miarę moich zdolności manualnych); dziękuję za możliwość skorzystania z Twojego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudny ten kalendarz, może przyszłym roku zrobię coś podobnego dla synka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze!