Świąteczna fotorelacja

Witajcie Kochani!

Przed świętami jednak nie zdążyłam się tu już pojawić, ale zdążyłam przynajmniej jeszcze w starym roku, hehe :) - i przybywam oczywiście z garścią świątecznych fotek. Chociaż szczerze mówiąc tak niezadowolona z nich jestem, że zastanawiałam się czy w ogóle ten post pisać... słońce raczyło wyjrzeć na chwilę dopiero drugiego dnia Świąt, a tak to ciemnica, śniegu u nas tyle co kot napłakał i w ogóle. A choinka stoi w najciemniejszym miejscu w mieszkaniu i przy takiej pogodzie bez sztucznego światła ani rusz, a tego nie lubię! No ale zrobiłam, ku pamięci, więc pokażę. Od czego by tu zacząć? Chyba od tej wspomnianej choinki, tak tradycyjnie :)



Nasza choinka z desek dekorująca część dzienną przez cały grudzień zniknęła w schowku, zastąpiona zieloną, pachnącą ślicznotką - bo Świąt bez niej sobie nie wyobrażam! W zasadzie mogłam powiesić na niej moje szklane bombki, bo A. nigdy nie ściąga niczego z półek i tym podobnych rzeczy - ale już w zeszłym roku miałam ochotę na ubranie jej tylko w własnoręcznie zrobione dekoracje. Wtedy wyszło jakoś inaczej... nadrobiłam to tym razem :) Papierowe kule z bibuły przestrzennej robi się dosłownie chwilę, do tego czerwono-białe gwiazdki (zrobione wspólnie z A.!) - nasz tegoroczny motyw przewodni oraz cynamonowe śnieżniki i już.


A do kompletu prezenty opakowane i udekorowane również czerwienią i brązowym, jak moje śnieżynki, papierem pakowym... Mój ulubiony sklep scrapowy bardzo się postarał i w ostatniej chwili błyskawicznie dostarczył mi wymarzony gałązkowy wykrojnik, więc strasznie jestem zadowolona z tegorocznych ozdób :)



Wraz ze zniknięciem wspomnianej choinki z desek zrobiło się ciut mniej turkusowo-miętowo, a przybyło czerwonych akcentów, nie tylko na bożonarodzeniowym drzewku i prezentach... Najpierw M. sprezentował mi fajną podusię (co prawda przypadkiem, ale też z motywem gwiazdki!). Tak mi się podoba, że po Świętach wcale jej nie schowam :)


Czerwony jest też świecznik wypożyczony od Mamy (jakbym mało miała własnych, hehe :)...


Za to kartki które w tym roku wysyłałam (i mam nadzieję, że do niektórych z Was dotarły :)) były mocno miętowe:



Ale wracając do motywu gwiazdki - nie zabrało jej także na wypiekach! Był rzecz jasna jak zwykle sernik - ten sam co zawsze "Ulubiony" (tutaj zapraszam po przepis i na niego i na inne pyszności). A raczej ukochany wręcz :) I w tym roku - rozgwieżdżony, że ho ho!



Tym razem piekłam go dłużej, w niższej temperaturze - dzięki czemu wyszedł jaśniutki i jeszcze bardziej równy, gładki i w ogóle pyszny :). Szczegóły techniczne dodałam do przepisu w linku powyżej.

I była też drożdżówka. Ale tym razem nie makowiec, a cynamonowo-maślana pyszność, którą znalazłam kiedyś w szwedzkim klasyku kucharskim i od tamtej pory też robię regularnie i bardzo polecam (tutaj znajdziecie przepis na oryginalny drożdżowy wieniec, ale dla ułatwienia podaję go z małymi zmianami i niżej). Tym razem nadałam ciastu formę gwiazdy, którą pewnie niektórzy widzieli już w internecie - nie skorzystałam z oryginalnego przepisu na ciasto do niej, bo.. to jest po prostu lepsze moim zdaniem :) W oryginale nadzieniem była nutella, ale nie powiem jak smakuje w tej wersji, bo my jej nie jadamy (no i nie jest zbyt świąteczna chyba :).  Za to następnym razem zrobię z podwójnej porcji ciasta i wypróbuję też wersję z nadzieniem makowym (dlatego musi być z podwójnej, bo z tej cynamonowej wersji nie jestem w stanie zrezygnować, jest uzależniająca :).

Cynamonowa gwiazda drożdżowa
Ciasto:
  • 130ml mleka + 1 łyżka śmietany kremówki
  • 50g masła
  • ok. 450g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 25g drożdży
  • 1 jajko
  • opcjonalnie - 1/2 łyżeczki ziaren kardamonu
Nadzienie:
  • 100g masła
  • 75g cukru
  • opcjonalnie - 1/2 łyżeczki ziaren kardamonu lub np. cynamonu
  • + białko do posmarowania i ewentualnie przybranie np. siekane migdały, gruby cukier
1. Podgrzać lekko mleko ze śmietaną, rozpuścić z nim drożdże i cukier.
2. Posiekać tłuszcz z większą częścią mąki, dodać sól, mleko, jajko, ewentualnie utarty kardamon, wyrobić na gładkie ciasto. Odstawić do wyrośnięcia. Dokładnie wymieszać składniki nadzienia
3. Gdy ciasto podwoi objętość dodać resztę mąki i jeszcze chwilę wyrabiać.Podzielić je na 4 równe części, rozwałkować na okrągłe placki (o średnicy ok 16-8cm). Posmarować pierwszy placek 1/3 nadzienia, przykryć kolejnym plackiem; w taki sam sposób ułożyć kolejne porcje nadzienia i placki.
4. Na środku zaznaczyć szklanką kółko i naciąć ciasto (przez wszystkie warstwy) na 16 części zostawiają zaznaczony środek nienacięty.



5. Brać w dłonie po dwie sąsiadujące ze sobą części i skręcać je wokół własnej osi w przeciwnych kierunkach (na zewnątrz), tak jak na rysunku poniżej - może brzmi to skomplikowanie, ale jest bardzo proste gdy się spróbuje :)


Zlepić i podwinąć końce i powtarzać te czynności z kolejnymi dwoma częściami, aż wszystkie będą uformowane.


6. Wierzch posmarować rozkłóconym białkiem, pozwolić ciastu jeszcze chwilę się napuszyć. Piec ok. 15- 20 minut w 175C (bez termoobiegu trochę więcej).
I mamy gwiazdę TE-DĘ :) Bardzo, bardzo ją polecam!


Uff, zarzuciłam Was dziś fotkami, ale dobrnęliśmy chyba do końca :)) Jeszcze tylko małe ogłoszenie - ostatnia dorzutka w tym roku (hehe) w moim kąciku wyprzedażowym już się pojawiła.

Jeśli ktoś dziś w ogóle będzie jeszcze miał czas tu zajrzeć - życzę szampańskiej zabawy do białego rana!!

A wszystkim moim Czytelnikom ogromnie dziękuję za spędzony wspólnie rok, za odwiedziny i za komentarze - każde słowo to przez Was zostawione jest dla mnie bardzo ważne! 
Buziaki Kochani, do zobaczenia w Nowym Roku 2015!
ushii

*******
NA ZDJĘCIACH:
czerwona poduszka z gwiazdka - Empik
czerwony lampion z napisami - Kokon Home
wykrojnik gałązka - NaStrychu.pl

37 komentarzy :

  1. piekne zdjecia i wszystkiego najlepszego w nowym roku

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Dziękuję za tą cudną kartkę z sarenką !!!
    Pamiętam o Tobie :) - czasu na blogowy świat - bardzo mało ;/
    Wam życzę na Nowy rok samych radości, zdrówka i spełnienia marzeń.
    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  3. Choinka minimalistyczna, ale śliczna, a gwiazda wieniec po prostu dzieło sztuki.
    Wszystkiego dobrego na nadchodzący rok życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, świąteczne kadry!
    Udanego Nowego Roku, zdrowia, uśmiechu i wielu powodów do radości dla Ciebie i Twoich najbliższych!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna choinka i śliczne zrobiłaś ozdoby.
    twoje smakołyki i sernik i gwiazda aż pachną u mnie.
    szczęśliwego Nowego i Dobrego roku 2015

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, to ciasto wygląda magicznie! Pięknie u Ciebie było na Święta:)
    Szczęśliwego Nowego Roku:))
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. No i jak zawsze pięknie :) Te wszystkie ozdoby ...ach!
    Przy okazji dziękuję za p r z e c u d n ą karteczkę! Napatrzeć się na nią nie mogę, taka jest śliczna :)

    Życzę Ci wspaniałego nowego roku! twórczego, pomyślnego, zdrowego, bez zmartwień i pełnego realizacji marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, cieszę się, że się nimi podzieliłaś :-) A wypieki, zwłaszcza gwiazda, powalają na kolana :-) Lubię do Ciebie zaglądać (choć do tej pory chyba się nie ujawniałam.. ;-), i już nie wiem czy Tobie, czy bardziej sobie, życzę kolejnych Twoich wpisów, pomysłów i dekoracji. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie u Ciebie,naprawdę jestem pod wrażeniem Twojej choinki,kartek i cynamonowej gwiazdy :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem kochana czy zdajesz sobię z tego sprawę ale jesteś moją idolką,zdjęcia fenomenalne,choinka cudowna,całe mieszkanie boskie i niepowtarzalne.Ja w świecie blogowym jestem nowa,ale byłabym zaszczycona gdybyś kiedyś znalazła chwilkę zajrzeć do mnie,pozdrawiam. http://thirdfloorno7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!Usciski dla Was

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowite zdjęcia ;)
    Szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko wyszło cudnie, zwłaszcza wieniec :):):) Życzę Wam dużo zdrowia w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2015 !!!
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  16. Samych pięknych dni w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie u Ciebie :) choinka śliczna, prezenty jak z obrazka :) a ciasta mmmmmmmm oszalałam :)
    pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze w 2015 roku
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna choinka :) zawsze najpiękniej wyglądają własnoręcznie robione dekoracje :) a wypieki? pyszności! już samym widokiem zachwycają a co dopiero smakiem i aromatem :) cudne wyszły te kartki bożonarodzeniowe. Wszystko wygląda perfekcyjnie :) Pozdrawiam i wszystkiego naj w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku,pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  20. Uluś, ja Ci zdrówka życzę, bo ono jest naj naj najważniejsze, bez niego co nam po pieniądzach, prezentach i innych przyjemnościach, wiem bo sama mam kłopoty zdrowotne, głównie ruchowe, czyli kręgosłup i nogi do bani, ale niech Ci i Wam będzie w tym nowym naj najzdrowiej, jak najradośniej i jak najbardziej miłośnie :) i czasu wiader Ci życzę i może się spotkamy wreszcie i kartkę Twoja i ja mam, jest cudna !!!
    uściski i całusy !

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczęśliwego Nowego Roku, niech marzenia się spełniają, dopisuje zdrowie i humor♡♡

    OdpowiedzUsuń
  22. Ula, wszystkiego dobrego w nowym roku. Tego co najważniejsze, czyli zdrowia i miłości, ale także satysfakcji i czasu na realizowanie twórczych pomysłów.
    pozdrawiam nowoczocznie

    OdpowiedzUsuń
  23. jak zwykle pięknie :)
    tobie również życzę wszystkiego dobrego...dużo kreatywnosci

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie u Ciebie :) Motyw gwiazdy wskazany w tym okresie szczególnie.....Jestem pod wrażeniem Twoich scrapowych kart, nie mogę się napatrzeć.A miętowy kolorek urzekający.Ostatnio chodzi mi głowie, aby spróbować coś wyskrobać, a dokładnie myślę o zbliżającym się Dniu Babci i Dziadka.Nie wiem od czego zacząć...najważniejsze,że zamysł jest:) Przesyłam noworoczne życzenia i zapraszam do mnie.Ania ze Szczerego Pola

    OdpowiedzUsuń
  25. Choinka przepiękna! Też uwielbiam takie ubrane w dekoracje hand made ale u nas dużo bombek z sentymentem i dziewczynki uwielbiają je wieszać. Ale w tym roku mamy aż 3 choinki, dwie są mniejsze i właśnie na nich mamy własnoręcznie zrobione ozdoby :) Ciasto wygląda wspaniale, ale ze mnie cienki Bolek w tych tematach, na razie piekę muffinki i ucierańce ;) Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudownie u Ciebie! Dziękuję za fantastyczne przepisy na ciasta - skopiowałam sobie przepis na sernik, bo mi nigdy jakoś nie wychodzi. Choinkę masz wspaniałą - bardzo podoba mi się jej kształt. Mięta na kartkach świątecznych jest naprawdę urzekająca - piękne te kartki!
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku! Zdrowia i spełnienia najskrytszych marzeń :-))

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne białe kule na choince. Korzystałaś z jakiegoś tutorialu?

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie i odświętnie. Ciasto rewelacyjne, spróbuję takie zrobić:)
    Życzę samych radosnych dni w Nowym Roku!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ta gwiazda wygląda bardzo apetycznie! Chyba się skuszę:) A świąteczne dekoracje piękne, jak co roku zresztą:) Pozdrawiam serdecznie przesyłając życzenia na Nowy Rok - niech będzie pełen małych i dużych radości:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Gwiazda drożdżowa wygląda tak pięknie, że aż szkoda byłoby ją pokroić i zjeść :)
    Pozdrawiam serdecznie,a w Nowym Roku życzę samych pozytywnych myśli i ludzi dookoła.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ushii - jak tu pięknie!!! A raczej jak u Ciebie pięknie :))) Szkoda, że post nie wyszedł przed Świętami, ale to nic - będzie jak ulał na inspiracje na przyszłe Święta! :)))
    Czerwony świecznik wygląda jak kubek i tak się zastanawiałam o jakim świeczniku piszesz, bo ja widziałam tylko kubek - tylko myślałam, że schowało mu się uszko ;))
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Pięknie i apetycznie jak zawsze u Ciebie. Choinka mnie urzekła naturalnym wdziękiem, w tym roku tj. za 12 miesięcy będziemy mieli pierwszą pełnowymiarową choinkę, bo do tej pory musieliśmy zadowolić się małą, metrową, aby nie komplikowała życia w mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie u Ciebie! Napatrzeć się nie mogę :)
    Karteczka dotarła w poniedziałek :) Bardzo, bardzo dziękuję :* Jest śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne dekoracje i ciasta.Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
    Pozdrawiam
    lena

    OdpowiedzUsuń
  35. Wszystko piękne! ! Za rok tez bym chciała mieć choinkę z własnoręcznymi ozdobami.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze!