Grudzień, ach to ty!

Toż to już półmetek grudniowego oczekiwania na Święta, więc najwyższa pora pokazać co nieco! Zapraszam zatem, będzie dłuuugo, bo skoro wreszcie udało się coś napisać, to chce pokazać jak najwięcej. Ale za to - dla cierpliwych - w poście skrywa się mała nagroda :)

W tym roku jest u nas dość kolorowo, jest i miętowo, i biało, i czerwono, i srebrno. A nawet troszkę czarno! Odpoczywam od biało-szaro-czerwonej kolorystyki, jest weselej. I chociaż nie mamy jeszcze rzecz jasna choinki, bo jak zwykle pojawi się dopiero w Wigilię, to... jednak mamy choinkę :D

Miałam ochotę na coś podobnego już w zeszłym roku, ale jakoś nie starczyło czasu. W tym roku Tata zaopatrzył mnie w kilka starych, fajnie podniszczonych desek - wystarczyło parę cięć piłą, trochę kleju i w kilka chwil powstała... proszę bardzo, już pokazuję, dlaczego tak namotałam: oto moja choinka ze desek!

wooden christmas tree_choinka z desek, drewniana choinka
Choinka z desek
Potrzebujemy:
  • kilka desek - u mnie grubości niecałego centymetra
  • klej montażowy - polecam Mamut DenBraven
  • ewentualnie farby, papiery do decoupage itp
Opisu prawie nie trzeba :) Przycinamy pierwszą deskę, która będzie "pniem" i wyznaczy nam wysokość, potem docinamy kolejne deski i układamy na tej pierwszej wg swojego pomysłu. Można zdecydować się na takie jak ja nierówne i stare, i celowo docinać nie równo, albo wszystkie idealnie równiutkie, obie wersje są fajne.


Gdy już zdecydujemy się na jakiś układ (można jeszcze dodatkowo cześć lub wszystkie deski pomalować/ozdobić w inny sposób) przyklejamy deseczki do "pnia" klejem montażowym. I cieszymy się dekoracją :)

Bardzo się nam podoba :) I cieszę się, że ją zrobiliśmy, bo jak ostatnio wspominałam, jeszcze na jesieni wpadały mi w ręce różne ozdoby i teraz będę mogła się napatrzeć na nie choć trochę. Bo na zielonym drzewku (a przynajmniej taki mam plan) zawisną zupełnie inne rzeczy :P

W tym roku spełniłam też jeszcze jedno "chciejstwo" z zeszłego roku - w oknach zawisły gwiazdy! Nie wiem dlaczego w większości sklepów sprzedają tylko takie duże, 60cm i więcej, a małych jest jak na lekarstwo, a jak już to mają nieciekawe w porównaniu do tych większych wzorki :/ A ja mam 2 małe okienka... ale tym razem niechcący trafiłam na te idealne od razu i rozświetlają nam część dzienną od początku grudnia :)


Kalendarz adwentowy też musowo jest. I tak jak kiedyś już pisałam - co roku jest inny, więc i w tym jest coś nowego. Pamiętacie mój biały domek? Tym razem baza była gotowa; postanowiłam w tym roku na razie jej niczym nie pokrywać, spodobał mi się ten naturalny karton. Dokleiłam tylko numerki (zaczerpnięte stąd) i już :)


Powtórzyłam też część dekoracji zeszłorocznych - para jelonków, których drugi raz już pokazywać nie będę, bo stoją identycznie jak rok temu (jelonki i resztę zeszłorocznych dekoracji można obejrzeć tutaj), czy taca, która od zeszłych świąt wciąż wędruje po mieszkaniu, z ciągle innymi kompozycjami durnostojek i świeczek - dostała kilka nowych drobiazgów, ale jest dość podobna do zeszłorocznej...


... a w sypialni znów w niebieskim słoju wylądowała gałąź z muchomorkami. Ale tym razem dołączył do niej renifer, który wyjątkowo mi się podoba, oraz girlanda.


No tak... chciałam wam pokazać cały zbiór moich girland i lampek, ale paskudna pogoda wciąż krzyżowała mi plany :( Ale - co się odwlecze to nie uciecze. A dziś jedna z nich, dość znana, długo się na nią czaiłam, kombinowałam samodzielnie podobną, aż wreszcie M.zrobił mi miłą niespodziankę na Dzień Kobiet :)


Pisałam na początku, że w tym roku jest u nas kolorowo, że czerwony, biały, czarny nawet - i na zdjęciach wyżej da się przy odrobinie dobrych chęci dojrzeć te kolory... ale miętowego to jak na lekarstwo, hmm? No, na choince trochę, kilka kropel na reszcie i tyle? Nie, tylko jeszcze nie pokazałam dekoracji największej :) I najbardziej miętowej :) Ale zachowałam ją na koniec, bo przy tej okazji zdradzę Wam jedną z okrytych dotąd (mimowolnie) tajemnicą, sporych zmian na naszym poddaszu!

Otóż latem M. postanowił zrealizować pewną obietnicę, chwycił więc za pędzel i... mam białe słupy! Wciąż nie mogę się tym faktem nacieszyć :)) Zasługują z pewnością na oddzielny post, ale jakoś do tej pory nie wyszło, więc dziś mają nieoficjalną premierę na blogu :P Teraz całkiem miło rozwiesza się na nich przeróżne dekoracje - pewną prześliczną pokażę Wam niebawem, a dziś ich grudniowa odsłona. Naręcze dzwonków-janczarów (kupionych w tym celu jeszcze poprzedniej zimy! tak, jeszcze jeden zeszłoroczny projekt doczekał się realizacji :), sznur lampek i garść wycinanek, wszystko w bieli, czerwieni, turkusie i mięcie właśnie... I jak Wam się podoba?



A skoro o mięcie, bieli i czerwieni w świątecznym wydaniu mowa, mam coś jeszcze. Tym razem coś nie dla mnie, ale dla Was! Małe mikołajowe rozdawnictwo! Komplet 15 zawieszek na prezenty, mojej produkcji :) Są chętni?


Zabawa trwa do 18.12 - by zawieszki dotarły jeszcze przed Świętami i mogły być wykorzystane :) Zasady takie jak zwykle u mnie - będzie mi miło, jeśli podlinkujecie zdjęcie do tej zabawy, ale nie jest to konieczne.

I na dziś to już wszystko - a gdyby ktoś miał niedosyt, to zapraszam do moich świątecznych postów z poprzednich lat, jest co oglądać :D Życzę Wam udanego weekendu i jak najwięcej wolnych chwil, by móc się cieszyć tym wyjątkowym przedświątecznym czasem!


Pozdrawiam,
ushii

*******
NA ZDJECIACH:
papierowe gwiazdy (średnica 43cm) -  Jula
baza do kalendarza adwentowego - Pt, store (niestety kupiłam ją rok temu, więc nie wiem czy nadal mają je w ofercie)
janczary, czerwone serce z reniferem - tkmaxx (dzwonki przemalowywałam)
papierowa girlanda House Doctor - Amazingdecor.pl
wykrojnik śnieżynka - NaStrychu.pl

62 komentarze :

  1. Bardzo fajnie wyglądają te białe słupy, zupełnie rozjaśniły wnętrze :) dekoracje super, takie lekkie i wesołe, i nawet czerwień mi nie przeszkadza choć w tym roku w ogóle ale to w ogóle nie mam na nią chęci.
    No i choinka megaczadowa. Oglądałam podobne gdzieś na blogach i nawet miałam koncept, żeby taką zrobić, ale chyba ograniczę się do patyków, które też pieczołowicie dekoruję w wolnych chwilach.

    Na zawieszki oczywiście, że jestem chętna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mogą naoglądać się zdjęć dziękuję:-)
    choinka z desek od dłuższego czasu jest moim marzeniem może dzięki Tobie zmotywuję się na przyszły rok:-)
    u Ciebie wygląda b a j e c z n i e
    na zawieszki jestem łasa wyglądałyby cudnie jako dodatek do moich prezentów:-)
    pzdr ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje ozdoby są tak kompletnie różne od moich, że z ogromną przyjemnością je obejrzałam i znalazłam punkt styczny, 4 świeczki z czerwonymi cyferkami. Zawieszki są śliczne. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj! Pomysły świetne, biała farba dodała lekkości słupom. Pieknie! Miłych, rodzinnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale u Ciebie pieknie! :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny nastrój świąteczny, cudne ozdoby! Choinka rewelacyjna!
    Zapisuję się po te cudne zawieszki, banerek poleci na stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. masz cudowne dekoracje przedświąteczne w domu:) podziwiam Twoje wnętrza jak zwykle...
    i bardzo chętnie zapisuję się do zabawy

    OdpowiedzUsuń
  8. Dekoracje piekne,wspanialy swiateczny klimat!
    A i na zawieszki znajda sie chetni :-))Zglaszam sie :-))
    Serdecznie pozdrawiam w ten przedswiateczny czas!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne połączenie kolorów...urzekła mnie czerwień w parze z miętą.Zawieszki są słodkie.... i ten jelonek:)Pozdrawiam.Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie wszystko wygląda. Współgra ze sobą. A na karneciki się zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak w bajce! Oczywiście dołączam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest niezwykle lekko mimo wielu kolorow. Super.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie u Ciebie:-) a zawieszki na prezenty z przyjemnością przygarnę bo są cudowne, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pięknie <3 cudowne ozdoby <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo nastrojowo.... ta drewniana choinka i za mną chodzi, ale póki co, nadal tylko w myślach a nie czynach .,, może za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie jest u Was!

    Z miłą chćecią wezmę udział w zabawie!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyjemnie popatrzyc na takie wnetrza! Blog oczywiscie obejrzalam od poczatku do konca i niecierpliwie czekam na kolejne wpisy :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurczę, też bym chciała mieć taki fajny pomysł na udekorowanie domu.

    A co do zawieszek: brałabym! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapiszę się na zawieszkę, oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie u Ciebie Uleńko :) Super kolorki i te wszystkie zmiany, nowinki... Na taką podobną choinkę miałam ochotę, tylko z gałęzi, a nie desek.. ale jakoś nie bardzo mam na takową miejsce.. może kiedyś :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudnie, bajkowo u Ciebie :) Przepiękne dekoracje i klimat świąteczny.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jesli można zapytać, gdzie taką cudną gwiazdę na okno można kupić?

    OdpowiedzUsuń
  23. jak pięknie i bajkowo - przy takich wnętrzach to już nawet śnieg za oknem nie potrzebny żeby poczuć magię świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie i magicznie :) staję w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Barjkowe te twoje inspiracje!


    Pozdrawiam:)
    Zuzia, kopytkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jest pięknie :) Ja również chętnie wezmę udział w zabawie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. sznur światełek z dzwonami i wycinankami urzekł mnie najbardziej. a deskowa choinka też mi się marzy. ślicznie tu jak zawsze. Zawieszki na prezenty super - chętnie się zabawię w zgarnięcie ich:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna choinka!!
    ustawiam się w kolejce:-)
    sciskam :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Same wspaniałości!!! Drewniana choinka jak i cała reszta mnie oczarowały:)
    Ja również ustawiam się w kolejce-zawieszki są piękne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ależ ewoluujesz stylowo Uleńko! Super!

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie wystroiłaś już domek:) Oj na taką choinkę z desek też mam ochotę .......może za rok się uda:) Jelonek u mnie taki sam już wydrukowany czeka na naszycie ........będzie poducha:) Jak pozwolisz zgapię pomysł z muchomorkami .

    Zapisuję się na zawieszki -śliczne są!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękne ozdoby! Girlanda pod sufitem podbiła moje serce, nie wiem czy będę umiała zasnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. pięknie :) choinka świetna :)
    Na zabawę jestem chętna, więc ustawiam sie w kolejce a banerek wrzucam na f :)
    pozdrawiam
    Agnieszka Salczyńska
    szymanska25@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie dołączam do grona zachwyconych i czekających na wynik
    aga.e.mica@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ale czadowa świąteczna chatka! choinka z desek- super! girlanda na tle białych słupów- super! domek adwentowy-super! Jednym słowem- super!

    Zapisuję się w kolejce po zawieszki! martaelb@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. Przepięknie! I ja w tym roku porzuciłam klasyczną czerwień. Teraz mam turkusy i odcienie morskie ale brakuje w nich jednak tej magii i ciepła... Choinka jest boska! wygląda fenomenalnie :) A swieczki adwentowe w tym pięknym drewnianym pojemniku biją wszystko na głowę :)
    Jestem chętna na zabawę więc ustawiam się w kolejce!
    Pozdrawiam światecznie

    OdpowiedzUsuń
  37. Inspirujące ozdobienia! Ta gwiazdka w oknie, świeczki i kalendarzyk adwentowy ♥

    OdpowiedzUsuń
  38. Pięknie u Ciebie, jak zawsze. Fantastycznie łączysz kolory. Bardzo bym się ucieszyła, gdyby mi się udało zawieszki wygrać.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ushii, ale u Was pięknie! Tęskniłam za tymi kątami, miło je znowu zobaczyć :)))
    Dekoracja, która wisi na słupach jest cudowna! Napatrzeć się nie mogę :)
    Kalendarza adwentowego - domku zazdroszczę! :) Można wiedzieć, gdzie go kupiłaś?
    I oczywiście bardzo chętnie ustawię się w kolejce po zawieszki :) Są śliczne, jeszcze nic nie mam do pakowania prezentów, więc przydałyby się :)
    Pozdrawiam i ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  40. Zapisuje sie po zawieszki, sa przecudne i linkuje u siebie :)
    choinka genialna

    OdpowiedzUsuń
  41. Oglądam twoje zdjęcia i aż mam ciarki,wszystko tak dobrane,takie piękne .Normalnie czuję jakbym się przeniosła do Twojego domu,coś pięknego.Sznur lampek i czerwona waga powaliły mnie z nóg.Z niecierpliwością czekam na kolejny post i byłabym zaszczycona gdybyś odwiedziła mój skromny blog.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jak najbardziej ;), po takie wyjątkowe dzieła sztuki nie sposób się nie zapisać ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Matko jak u Ciebie jest pięknie! Napatrzeć się po prostu nie mogę:)) Niezwykle podoba mi się Twoje wnętrze, dekoracje... Uściski wielkie przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Choinka śliczna, może w przyszłym roku tez sobie taką sprawię tylko ciut mniejszą ;)
    Domek adwentowy tez super i tez chętnie bym sie dowiedziała, gdzie taki można dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Przepięknie jest u Ciebie a kalendarz adwentowy po prostu cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak zwykle zachwycająco. Już od kilku dni wyczekiwałam postu i nareszcie się doczekałam;) Zachwycona jestem tymi dużymi miętowymi dzwonkami...
    A po zawieszki i ja chętnie staję w kolejce;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Ushii a skad ta baza na kalendarz adwentowy??

    OdpowiedzUsuń
  48. Biorę udział, a cooo ;) Piękne te zawieszki! masz talent, kobieto :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Przepiękne zawieszki dlatego sie zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  50. tak pięknie u Ciebie,że po prostu nie mogę się napatrzeć :) choinka cudowna,dekoracje zachwycające i idealnie dobrane..po prostu och!! i ach!! :)
    zawieszki bardzo mi się podobają więc oczywiście staje w kolejce :)
    http://myszowenowinki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. ustawiam się i ja :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  52. jejku, u Ciebie jest tak cuuudownie pięknie, że nie da się tego opisać!
    zgłaszam się oczywiście, banerek w mojej zakładce: Candy, Rozdania...

    OdpowiedzUsuń
  53. jak zwykle bajecznie i kolorowo i klimatycznie u Ciebie nie mam bloga wiec zostawiam moj mail pingwiny@op.pl marta zycze spokojnych, rodzzinych swiat

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam
    Cudowny blog i cudowne zawieszki.
    Tak pięknie, że się chce tam po prostu siedzieć i patrzeć.
    WSzystkie dobrego na Święta i oczywiście marzę o tych zawieszkach.
    pozdrawiam
    NIe mam bloga więc zostawiam maila
    dotkab@hotmail.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  55. Piękny post! Cudowny klimat panuje u Ciebie w domu, a choinką z desek jestem zauroczona. Widziałam już kiedyś podobną inspirację w internecie, ale u ciebie wygląda po prostu cudnie :-)
    Pozdrawiam ciepło :-*

    OdpowiedzUsuń
  56. Z totalnego braku czasu niezbyt często do Ciebie zaglądam, ale za każdym razem się zachwycam i to już od kilku lat. Wszystkiego co najlepsze w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  57. To się nazywa dom wystrojony na święta! Pięknie u Ciebie i jak zwykle bardzo klimatycznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze!