Wielkanocne migawki

Wracam do Was po Świętach z - oczywiście - porcyjką zdjęć wielkanocnego stołu i okolic... W tym roku na śniadanie wybraliśmy się w odwiedziny do rodziny, ale później sami mieliśmy gości - i rzecz jasna nie mogło zabraknąć słodkiego poczęstunku. Było jak zawsze wiosennie i radośnie - owszem, bywały u nas wersje w kolorach natury i też mi się podobały, ale na Wielkanoc własnego stołu nie wyobrażam sobie w czerniach czy szarościach :)


Jak zawsze, pojawił się drożdżowy wieniec, za którym wszyscy szaleją, oraz nasz ulubiony sernik - pewniak, który za każdym razem wychodzi pyszny i idealny (zwłaszcza przy pieczeniu w niższej temp.), oba te przepisy są tak dobre, że tradycyjnie przy takiej okazji je Wam polecam (zresztą jak wszystkie przepisy z Pyszności z Kuchlandii, bo tych nie do końca trafionych tu nigdy nie wpisuję :). W tym roku nareszcie pojawił się również wielkanocny zajączek z ciasta, dorobiłam się w końcu wymarzonej formy! Ależ piękny jest :)


Sernik pozuje na talerzu z kompletu, który latem znalazłam na targu staroci, przeuroczy dziecięcy zestaw w sam raz dla A., który kiedyś muszę pokazać... ale zajączki pasują przecież też i na Wielkanoc :)


Serwetki ozdobiłam rafią i kwiatkami, szafirkami i stokrotkami... i bardzo mi się to spodobało :) Nie wiem czy pokazywałam już te serwetki... dostałam kiedyś od Mamy duży komplet, z monogramem i mereżką, cudne są!



Malowanie pisanek w piątek oczywiście też było; użyłyśmy, tak jak wspominałam ostatnio, ceramicznych jajek - zostanie śliczna pamiątka :)


I ja, choć nie tak piękne, jakieś wyprodukowałam... moja dawna profesor od malarstwa za głowę by się chwyciła, widząc te bohomazy, ale co tam :) Pisanki w wersji leśnej...


Jednym słowem - tak jak pisałam, było radośnie i kolorowo :) Hmm, myślę, że kolejny wpis będzie również dość kolorowy, ale zobaczymy :)
Zatem - do następnego posta, pa!
ushii


*******
NA ZDJĘCIACH:
ceramiczne pisanki do ozdabiania - Empik

patera biała - Birkmann
różowa foremka - Duka
talerzyk z zajączkami, żółty wazonik - targ staroci

49 komentarzy :

  1. jejuuu, jaka słodziutka Niunia! jakie ma megaśne rzęsy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano ma :) chociaż na tej fotce to właśnie jakoś tak mikro wyglądają - w rzeczywistości sa dłuższe :)

      Usuń
  2. wieniec pycha!

    pozdrawiam,
    http://pastelowonabialym.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ta słodziutka Niunia ma piękne pisanki! Świetna robota:) Podobają mi się bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A. wachlarzyki ma a nie rzęsy!!! Ale urocza jest:):):)
    Zając robi wrażenie wielkie.
    Ula zaraz @ piszę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie pastelowo u Ciebie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej rzucił mi się w oczy niesamowity naszyjnik młodej damy, najważniejsze być zawsze kobietą z klasą:) Wspaniałe dekoracje;) Serdecznie pozdrawiam, nie wspominając o rzęsach, bo mój mąż będąc małym chłopcem usłyszał, że ma wspaniałe rzęsy, no to poszedł do lustra i je obciął:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tak, co prawda lale i takie tam kompletnie jej nie obchodzą, tylko samochody - chyba ma to po mamusi... ale koraliki muszą być, bransoletka też, a i sukienki lubi, elegantka ze ho ho :) a rzęsy to chwilami aż jej przeszkadzają, bo się zaczepiają, więc mam nadzieje, że tez nie wpadnie na pomysł z ich obcinaniem kiedyś :)

      Usuń
  7. Piękny stół, pastele na Wielkanoc stroją idealnie, zając z ciasta po prostu cudo nie z tego świata! Pisanki w wersji leśnej polany bardzo mnie urzekły bo tak nietypowe! :) Śliczne wszystko! Pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak z zająca strasznie jestem zadowolona, tyle czasu szukałam foremki która naprawdę mi sie spodoba, wszystkie te foremkowe zające albo coś trzymają, jakies jaja itd i to mi kompletnie nie pasowało, bo potem wypiek taki bezkształtny, albo zwyczajnie brzydkie pyski mają... A ta mnie zachwyciła od razu. Chociaż nasza znajomość nie była łatwa, bo zmiksowałam sobie palec przy okazji ucierania kremu, brr :/
      A za miłe słowo o pisankach dziękuję :)

      Usuń
  8. Cudna Modelka:)
    Piękne dekoracje i apetyczne ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż zajrzę do tego przepisu na wieniec, taką słodziutką reklamę zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najpiękniejsze są malowane przez Twoją córeczkę pisanki - cudowna pamiątka na całe życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie będzie fajna pamiątka - ja niestety żadnych swoich "arcydzieł" z dzieciństwa nie mam, ciagle słyszę tylko opowieści jak to 3mm żabki lepiłam, a w szkole Sasnalem nie pozwolili mi zostać :) więc dla a. postanowiłam część jej twórczości zachować :)

      Usuń
    2. Kiedyś otwierając pudełko z takimi skarbami obie będziecie zachwycone i wzruszone :)

      Usuń
  11. Cudne świąteczne obrazy.... a najpiękniejszy mały słodziak zafascynowany pracą nad pisankami :)) Prześliczna dziewuszka :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie ona na tej fotce już dumnie prezentowała swoje dzieła, wyszorowana i w ogóle :) ale malowanie ją fascynuje owszem... jak chyba każde dziecko :) dziękuję za komplementy, przekażę :)

      Usuń
  12. Faktycznie forma zajączka jest cudowna, ma słodki pyszczek.
    A ten mały pyszczek to dopiero słodziak, śliczne pisanki zmalowała, ma to po Mamusi.
    ja też lubię i zawsze szykuję kolorową Wielkanoc.
    Uściski dla młodej Damy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi, dziękuję za ten komplement dla nas obu :)
      uściski tez przesyłam!

      Usuń
  13. Zdjęcia sa przecudne! Szczególnie dziewczynka z jajeczkami wygląda uroczo. Szkoda, że moja siostra się pochorowała i ja tez i nie mogłyśmy nic zrobić:(

    Pozdrawiam! Zuzia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie widziałam piękniejszego sernika... cudownie i smacznie:)
    pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie:) Będzie mi bardzo miło:)
    Natalia z Waniliowy, Lawendowy, Biały...

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie nakryty stół! Muszę za rok wykorzystać Twoj patent z ceramicznymi jajkami.
    Modelka przeurocza :-) :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Malutka miodzik!!! Jaja, stół wszystko pieknie!! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie zdjęcia są super, pięknie było u Was podczas Świąt. Córka prześliczna, a te rzęsy....
    Bardzo podoba mi się ten zając, z jakiej formy on powstał ?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) O formie napisałam już niżej, jest amerykańska, dodawałam o niej informacje w poście, ale gdzieś najwyraźniej zniknęła... potem dopiszę :)

      Usuń
  18. Jakże pięknie u Ciebie było...jesteś wspaniałą Gospodynią...artystycznie było i pysznie...

    pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepięknie i jak zawsze mega słodko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no a jak, wielkanoc to głównie słodkości na stole, wiec i oprawa nie powinna zostawać w tyle :)

      Usuń
  20. Pięknie u ciebie było na święta :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ushii, ale u Was pięknie! Pastele są idealne na wiosnę :)
    Formy zająca zazdroszczę ;) Gdzie taką dorwałaś? Ja mam, ale nie jestem z niej zadowolona, bo ciasto się zlewa, a u Ciebie wszystko takie widoczne, super!
    A mała A., to słodziak największy! :) Świetną pamiątkę będzie miała!
    Buziaki przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Forma przyleciała aż zza oceanu, bo u nas tej idealnej nie udało mi się znaleźć... właśnie o te detale mi chodziło, bo wszystkie formy jakie widziałam dawały taka mniej lub bardziej bezkształtną bryłę z uszami. Ale u nas na olx widziałam firmę sprzedającą dość szczegółowe formy i też niezłe, więc warto tam sprawdzić - o ile pamiętam produkują dla piekarń chyba itp (tylko ja wtedy już w tej mojej byłam zakochana i nic mnie nie mogło odwieść od jej zakupu :)
      Buziaki!

      Usuń
  22. Powiem tak wszystkie zdjęcia cudne ale najbardziej podoba mi się zdjęcie Twojej córci:) to chyba pierwsze jej zdjęcie na Twoim blogu bo nie pamiętam żeby była tu wześniej. Rzęsy ma długaśnie ciekawe po kim bo mój synek też ma takie długie a ja ani mąż takich nie mamy.Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No rzęsy chyba po mnie, bo też nie mam najgorszych :) Nie już ze dwa razy była jej fotka tutaj... ale istotnie staram się raczej jej tu za dużo nie pokazywać.

      Usuń
  23. Te święta wyjątkowo lubią kolor i radość, więc musi to być obecne. Zając fantastyczny, wygląda jak prawdziwy:) U nas też malowanie jajeczek ceramiczny, a w tym roku dodatkowo dziewczynki wyklejały naklejkami - tak im ta wersja podpasowała:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne pisanki! Zanim przeczytałam, ze to córciowe, to myślałam , że to gotowce z jakiegoś artystycznego sklepu :D Możesz napisać czym kolorowałyście/ farbowałyście?

    OdpowiedzUsuń
  25. Od dawna oglądam i podziwiam. Za zapał, za konsekwencję i za inteligentne dzielenie się kawałkiem życia. Tylko tyle ile trzeba żeby zainteresować, przekazać trochę wiedzy na którą czekają czytelnicy i zachować prywatność. NIewiele osób to potrafi.
    No i również najbardziej w tym poście podziwiam Twoją Córeczkę. Przepiękne zdjęcie ślicznej dziewczynki.

    Pozdrawiam Gretta

    OdpowiedzUsuń
  26. a jest może jakaś firma tej formy zająca:)? Zamówię sobie zza oceanu u znajomych, tylko żeby wiedzieli jak szukać...

    OdpowiedzUsuń
  27. i z jakiego przepisu robiłas zająca?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze!